۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۰۸

دکتر پاک خبر داد:

پذیرش بیش از ۲۰۰ دانشجوی جدیدالورود در دانشگاه صنعتی اراک

پذیرش بیش از ۲۰۰ دانشجوی جدیدالورود در دانشگاه صنعتی اراک

اراک - خبرگزاری مهر: رییس دانشگاه صنعتی اراک از پذیریش بیش از ۲۰۰ دانشجوی جدیدالورود در مقطع کارشناسی سال تحصیلی ۹۲-۹۳ در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر٬ دکتر عباس پاک٬ ظهر چهارشنبه در مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه افزود: در سال تحصیلی جدید ۲۸۳ دانشجو در دانشگاه صنعتی اراک مشغول به تحصیل شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۸۳ دانشجو در مقطع کارشناسی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند٬ افزود: ۴۶ دانشجو نیز در مقطع کارشناسی ارشد وارد دانشگاه صنعتی اراک شدند.

۴۶ دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در ۵ رشته

رییس دانشگاه صنعتی اراک همچنین به تحصیل دانشجویان جدیدالورود کارشناسی ارشد در پنج رشته اشاره کرد و گفت: دانشجویان این مقطع نیز در رشته های ساخت و تولید٬ طراحی کاربردی٬ معدن و اکتشاف٬ فیزک حالت جامد و برق قدرت پذیرفته شدند.

پاک ادامه داد: در مقطع کارشناسی ۵۰ دانشجوی دختر و ۲۳۳ دانشجوی پسر سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه این تعداد دانشجو در چهار رشته مکانیک٬ معدن٬ برق و عمران مشغول به تحصیل شدند٬ اظهار کرد: صد و ۲۵ دانشجو در رشته مکانیک٬ ۷۷ دانشجو در رشته برق٬ ۴۶ دانشجو در رشته معدن و ۳۵ دانشجو در رشته عمران در سال تحصیلی جدید از سوی دانشگاه صنعتی اراک پذیرفته شد.

رییس دانشگاه صنعتی اراک همچنین از وجود صد و ۷۸ دانشجوی غیر بومی ورودی جدید خبر داد و افزود: به این تعداد دانشجوی مقطع کارشناسی نیز علاوه بر دانشجویان سال های قبل خوابگاه اختصاص داده شده است.

۲۲ عضو رسمی و ۲۵ عضو در حال تعیین وضعیت در پست هیات علمی

دکتر پاک با بیان اینکه هم اکنون قریب به هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند٬ تصریح کرد: از این تعداد ۴۰ درصد دانشجوی غیر بومی و دارای خوابگاه هستند.

وی در پایان از وجود ۲۲ نفر به عنوان هیات علمی رسمی خبر داد و خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جدید ۲۵ نفر به هیات علمی این دانشگاه اضافه می شود.

رییس دانشگاه صنعتی اراک در پایان تصریح کرد: هم اکنون دانشگاه صنعتی اراک ۷۰ استاد حق التدریس دارد.

در حاشیه این مراسم از نمایشگاهی که شامل ۲۵ غرفه برای معرفی کانون‌ ها٬ انجمن ها و فعالیت های علمی و پژوهشی دانشجویان بود از سوی دانشجویان و مسوولان دانشگاه بازدید شد.

گفتنی است٬ به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس نیز غرفه ای شامل بخش های مختلف فرهنگی و ادوات جنگی در معرض دید دانشجویان قرار گرفت.
 

کد خبر 2142954

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha